Thursday, August 03, 2006

UFO-challenge

My quiltguild gave us a UFO-challenge juste before our summer holiday. We was going to enter as many UFO's we wanted, and they should be finished to our last meeting in november. We have to pay Nkr 10,-. And the money is going to be used to buy a price to the winner.
And do I have UFO's..............SMILE. Plenty. And here is a picture of the three I have entered the challenge.

I mitt quiltelag fikk vi en ufo-utfordring like før ferien. Vi skulle melde på så mange ufoer vi ville og de skal være ferdige til siste møte før jul. Måtte også betale kr 10 for hver ufo, og pengene som kommer inn her skal gå til en premie som blir trukket blandt oss som har meldt på noe. Og har jeg ufoer....................... hehe. Nok av dem ja. Her er bilder av de tre som jeg har meldt på.

Ufo nr 1:

The first UFO is one I have made this winter after a pattern I bought septemper last year when I was visiting the quilt festival in Val D'argente in France. All who know me and my chose of colours will be chocked seein me made a quilt with so much blue in it. But actually I begin to love blue. This quilt I am going to baste and start handquilting this weekend.

Den første er en jeg har sydd nå i vinter etter et mønster jeg kjøpte i fjor da jeg var på den store quiltefestivalen i Val d'Argente i Frankriket. For alle som kjenner meg og mitt valg av farger, kommer det vel som et sjokk at jeg har sydd et teppe med såååå mye blått i.
Men faktisk så begynner jeg å like blått veldig godt nå. Denne skal jeg prøve å få vattert i løpet av helgen og den skal håndquilte.

Ufo nr 2:


A little quilt from the book "Simple Blessings". In this I have used only "friendship fabric". That means fabric me and my friend are swapping. Every time we buy new fabric we cut 5 inches of it and give it to the other one. In that way we get a lot of fabric that are nice to use in miniatures, application aso. This quilt is almost finished.

En liten duk som jeg har sydd fra boka "Simple Blessings". I denne har jeg kun brukt "vennskapsstoffer" Vennskapsstoffer er stoffer som jeg og en venninne bytter. Hver gang vi kjøper noen nye stoffer kutter vi av feks 10 cm på enden av stoffet og bytter. På denne måten får vi masse stoffer til bruk for miniatyrer, applikasjon osv.
Denne ufoen er straks ferdig quiltet
.

Ufo nr 3:

A quilt for my easter table I made several years ago. The pattern is designed by Julie Kvamme and was published in a Norwegian quilt magazine some years ago. Easter 2007 will this quilt lay on my table. I show you som details of the stitchery.

En påskeduk jeg sydde klart for lenge siden. Den er etter mønster fra Julie Kvamme og stod i quiltemagasinet for et par år siden. Påsken 2007 SKAL denne ligge ferdig på bordet mitt. Her er detaljbilder av broderiene som er gjort.



This is just a few of my UFO's. Like many others i find it more amusing starting something new. And I have a lot of ideas. I am an eager collector of quilting books, patterns and magazines. But these three I am going to finish.............. I think.

Dette er bare noen få av mine mange ufoer. Som sikkert mange andre så synes jeg det er utrolig morro å begynne på noe nytt. Og ideer mangler det slettes ikke på. Jeg er en ivrig samler av både quiltebøker, mønster og blader. Men nå SKAL jeg bli ferdig med disse tre ihvertfall...............tror jeg.

2 comments:

Anonymous said...

Klart du blir ferdig!
Velkommen til blogg-land. Veldig kjekt å se deg her.

Patti said...

All three are worth finishing - they all look great. Love the "friendship fabric" idea - what a nice memory keepsake that little quilt will be. Really love the chicken embroidery!

Related Posts with Thumbnails